Passa al contingut principal

Sí, estic de vaga! a pesar dels sindicats.


29 de novembre de 2018, vaga a l'ensenyament públic de Catalunya per dir prou a les retallades. Les mestres i els mestres fem vaga per demanar una baixada de ratios i a més a més per recuperar el poder adquisitiu que em perdut al llarg els últims anys. Fem vaga per millorar l'educació pública. La de tots!

Sobren els motius! No hi ha cap dubte. Però tenim un "problema". El proper 12 de desembre, tot el personal públic de Catalunya està convocat a un altra vaga per reclamar aquella paga extra que ens van treure ja fa molt de temps...  I tots ens hem fet la mateixa pregunta: tan difícil era fer coincidir les dos vagues?

Aquesta pregunta s'ha escoltat a pràcticament totes les escoles de Catalunya. Per què USTEC i CGT fan vaga el 29 de novembre i CCOO i l'UGT la fan el 12 de desembre? No és millor concentrar-ho tot el mateix dia per acumular una major quantitat de gent i per tant tenir més ressó als mitjans de comunicació?




Bo, sembla que ha estat molt difícil posar-se d'acord. Els sindicats han deixat de ser sindicats, i a l'igual que a la política, cadascú ha mirat pels seus interessos i s'han oblidat de l'objectiu real: la lluita conjunta per millorar l'educació!

A més a més, i després d'haver-los fet la pregunta via twitter, ells ho han acabat confirmant... i s'han possat a discutir entre ells:



Els sindicats es troben en el punt de mira des de fa molt de temps, i moltes vegades de manera injusta, però actuacions com aquesta no fan més que posar en dubte el seu treball. Esperem que sàpiguen rectificar i això no torne a pasar, encara que, tenint en compte les seues últimes actuacions, no les tinc totes...

"No faig vaga, no té cap sentit"


Com cada any, quan una vaga s'apropa, els treballadors comencen a valorar què fer.  Cadascú és lliure i té motius personals per seguir-la o no. Tots tenim el dret de fer vaga, però també el de no fer-la.
El que realment no entenc és a tota aquella gent que diu: jo vull fer vaga, però no la faig perquè no serveix per a res.

I jo, cada vegada que escolte aquest comentari pense el mateix: si tots la férem, sí que seria útil.

No és el mateix fer una vaga amb un 30-40% de seguiment, que fer una vaga amb el 90% de seguiment. Si la gent decideix anar a treballar, el sistema no para, tot funciona pràcticament amb total normalitat, i la Generalitat (o l'òrgan competent) acaba estalviant els diners de totes aquelles i aquells que han fet vaga. És a dir, "la banca gana". Però, què passaria si un 90% fera vaga? l'escola no podria funcionar, i per tant, les families s'haurien de fer càrrec dels alumnes. Mares i pares haurien de quedar-se a casa per cuidar als fills i per tant faltar al seu lloc de treball (o arribar tard fins que troben alguna sol·lució). Per tant, problema a la vista!

Aquest problema es multiplica quan es convoca una segona vaga. Una segona paralització del sistema els pot fer molt de mal, i per tant, les opcions de començar una negociació són més grans. Una vaga ha de fer mal (o això penso jo). Una vaga que no molesta perd el seu sentit.

Fer vaga és una manera de dir prou. A dia de hui, l'única que tenim. I què necessitem? Unió! de totes i tots! Mares, pares, alumnes, mestres i com no, sindicats! Tots junts perquè a tots ens interessa lluitar per el nostre futur.










Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Futbol i educació, educació i futbol.

No hi ha cap dubte que el futbol és molt passional. Que molts de nosaltres utilitzem el futbol per a desconnectar, alliberar-nos del dia a dia, no pensar en la feina o símplement passar una bona estona. Totes i tots ens enfadem o ens alegrem quan el nostre equip guanya o perd... i per què no dir-ho, algun insult que altre se'ns ha escapat. Jo porte molts anys anant a Mestalla, i com a tots, més d'una vegada he dit allò que no s'havia de dir... fins que un dia, diumenge a les 12h. i amb el camp ple de xiquets i xiquetes (no cal dir que el diumenge al matí és un horari molt familiar) vaig entendre que al futbol s'havia de ser educat. Recorde la cara d'alguns dels xiquets que tenia al meu voltant quan algú insultava a l'arbitre o a la mare d'algun jugador. Elles i ells no entenien res, inclús es sentien incòmodes. Des d'aquell dia, i ja fa molts anys, procure ser respectuós amb l'arbitre i/o els rivals. Però clar, al camp hi ha molta gent i això...

Imposem coneixement!

Sóc valencià, de la Ribera Alta, i he estudiat en valencià. A vegades pense que he de demanar perdó, sembla que a la gent no li agrada que a València parlem valencià. Ara, en el tema educatiu, resulta que els mestres adoctrinem, imposem o jo qué sé quantes barbaritats més. Sabies que la meitat dels valencians no parlen valencià ? Hi ha escoles infantils on s'estudia en valencià, però això a la gent no li agrada. Volen "libertad" per a escollir en quina llengua estudiar. I jo pense, quina llibertat té aquella o aquell que sols parla castellà? Pot escollir en quina llengua parlar quan es faça gran? No hi ha major llibertat que poder escollir, i per a escollir es necessita saber! Qui estudia en valencià, acaba parlant valencià i castellà, és a dir, es converteix en una persona bilingüe. Quin luxe, no? Podem dir el mateix d'aquells que estudien en castellà? Per sort, jo he estudiat en valencià i ara puc parlar tant en castellà com en la meua llengua materna. Sab...

Companyes i companys, feliç inici de curs!

Ha arribat el mes de setembre, i per tant, un nou curs escolar. I com cada any, una nova oportunitat per millorar. No importa si portem 2, 3 o 10 anys treballant, cada any és diferent. Personalment, m’he passat tot l’estiu sense voler que arribe el primer dilluns de setembre, no vos vaig a enganyar... Però quan més s'aproxima, més creix aquest sentiment de nerviosisme, emoció, dubte i il·lusió. Així és, il·lusió!  Són moltes experiències les que vivim a la primera setmana de setembre, saber quines seran les meues noves i nous companys, quins alumnes tindré, com anirà el curs escolar, etc. A més, i com cada any, tenim una revàlida per millorar allò que no ens va eixir tant be els anys anteriors. Dedicar-te a l’ensenyament és ser afortunat . Alhora que ensenyem, transmetem una sèrie de valors i sentiments que van més enllà de les matemàtiques, la lectura o l’història. Tenim una responsabilitat molt gran, una responsabilitat que fa de la nostra feina una forma de viure. Per...